• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Delgivningskvitto - Sista dagen innan utslag

Krille77

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
21 September 2016
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Hej,

Jag har till 23.59 på mig att betala och meddela KFM via mejl att min betalning är gjord för att inte få en anmärkning. Gäller Svea Inkasso och en inbetalning på 3000kr.

Om det skiter sig att jag inte får fram pengarna, finns det något sätt öht att förhala processen på då utan att det blir något rättsligt eller är man rökt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Bestrid till kfm, du har egentligen inget att förlora på det. Svea har sedan 1 mån på sig att avgöra om de går vidare till TR.
 

Krille77

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
21 September 2016
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Så det kan inte bli några konstigheter om jag bestrider, och sedan väljer att betala på tex torsdag? Kan inte Svea hinna gå till TR på den tiden, eller kommer dom kontakta mig först?
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Klart de kan vara supersnabba, men det är rätt ovanligt. Det krävs en hel del materialinsamling etc för Svea innan de kan gå till TR, vilket bör ta minst 1-2 veckor.

Om du bestrider idag kan du meddela Svea på tisdag att betalningen är på g, du har inget att förlora på det...
 

Krille77

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
21 September 2016
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Ok tack. En sista fråga då, Svea har ju gått med på 3000kr. Om jag bestrider, kan dom inte få för sig och säga så att dom skall ha allt (35 000) för att dra tillbaka?
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Ok tack. En sista fråga då, Svea har ju gått med på 3000kr. Om jag bestrider, kan dom inte få för sig och säga så att dom skall ha allt (35 000) för att dra tillbaka?

Absolut, det finns det en risk för. Du får väga den risken mot att få en anmärkning i 3 år...
 

Krille77

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
21 September 2016
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Vad händer om man skickar mejl till KFM att det är betalt, och man betalar under helgen? Lär väl inte vara någon som ser om jag betalar Svea 23.30 ikväll eller på söndag?
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Vad händer om man skickar mejl till KFM att det är betalt, och man betalar under helgen? Lär väl inte vara någon som ser om jag betalar Svea 23.30 ikväll eller på söndag?

Såklart inte. Vad skulle hända? Du kan bestrida till kfm utan att ange orsak, kfm dömer ingen, det gör bara TR.
 

Krille77

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
21 September 2016
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Såklart inte. Vad skulle hända? Du kan bestrida till kfm utan att ange orsak, kfm dömer ingen, det gör bara TR.

Tack för svar.

Då mejlar jag under kvällen att en betalning är gjord. För nästa bankdag är ju måndag, så om jag betalar söndag lär ju aldrig någon få veta...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp